Σύντομο
Βιογραφικό του Θεοδώρου Δημ.Ηλιάκη.
Ο Θεόδωρος Δημ. Ηλιάκης, γεννήθηκε
το έτος 1942 από αγρότες γονείς στις Στροβλές Χανίων Κρήτης. Είναι το 10ο από
τα 11 παιδιά τους. Τελείωσε το Δημοτικό Σχολείο του χωριού του και το εξαταξίο
Γυμνάσιο της Καντάνου Χανίων.
Τελείωσε επίσης την Νομική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού
Πανεπιστημίου Αθηνών και το Τμήμα Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών του ίδιου
Πανεπιστημίου.
Αρχικά
απόκτησε την άδεια του Δικηγόρου Αθηνών και μετά από5 χρόνια εισήχθη με
εξετάσεις στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Πρόσφερε τις νομικές του υπηρεσίες
αυτοτελώς η παράλληλα από τα Γραφεία Νομικού Συμβούλου του Κράτους των
Υπουργείων Βορείου Ελλάδος, Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Μεταφορών
και Επικοινωνιών, Τουρισμού, Δημόσιας Τάξεως και Εργασίας, ως και Γενικής
Γραμματείας Αθλητισμού ,ΟΓΑ και ΙΚΑ, ενώ ανέλαβε και τα νομικά θέματα
προετοιμασίας, διεξαγωγής και τερματισμού των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και
παράλληλα τα Αθλητικά.
Συγχρόνως υπήρξε και τακτικό μέλος του
Δευτεροβαθμίου Δικαστηρίου Σημάτων.
Συνταξιοδοτήθηκε το 2007με σύνταξη Αντιπρόεδρου του Αρείου Πάγου και με τον
ισόβιο τίτλο του Νομικού Συμβούλου του Κράτους επί τιμή.
Είναι συγγραφέας του πεντάτομου βιβλίου
<<Γνωριμία με τις Επαρχίες Κισάμου και Σελίνου Ν. Χανίων από την
αρχαιότητα μέχρι σήμερα >>, για το οποίο έχει Βραβευθεί με Α Λογοτεχνικά Βραβεία από την
Εταιρεία μας και από την Ένωση Κρητών Σαρωνικού.
Έχει επίσης εκδώσει το βιβλίο <<Ιστορικό
της Ίδρυσης και Λειτουργίας της Ένωσης Κρητών Σελίνου Αττικής (Η
ΕΛΥΡΟΣ)>>, της οποίας υπήρξε επί 14 χρόνια Πρόεδρος και επί 7 χρόνια
Γενικός Γραμματέας. Εξάλλου είναι μέλος της Εταιρείας μας, της Ένωσης
Πνευματικών Δημιουργών Ν. Χανίων, της Ένωσης Συντακτών Κρητικού Τύπου κ.λ.π
Επίσης αρθρογραφεί σε Εφημερίδες και Περιοδικά
και έχει αποσπάσει πολλά επαινετικά σχόλια από ανθρώπους του πνεύματος. Παντρεύτηκε
την Διαλεκτή Γεωργ. Μαύρου και έχει τρεις κόρες και επτά εγγόνια.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΗΛΙΑΚΗΣ
<<Η
συμβουλή της Κλασικής-Πρακτικής Φιλοσοφίας στην Αννάπτυξη Αισθήματος Παγκόσμιας
Ευθύνης σε σχέση με Μείζονα Διεθνή Προβλήματα>>.
Μια ανθρωπότητα που είναι διάτρητη από Μείζονα Διεθνή Προβλήματα,
έχει την ανάγκη για την ανάπτυξη Διεθνούς Ευθύνης με συμβολή της
Κλασικής-Πρακτικής Φιλοσοφίας για την αντιμετώπιση τους.
Τα σημαντικότερα απ' αυτά είναι η ρύπανση του περιβάλλοντος, δηλαδή η μεταβολή στην
σύνθεση των διάφορων βιολογικών συστατικών των φυσικών στοιχείων, η έλλειψη
νερού ή λειψυδρία ήτοι η ανεπάρκεια γλυκού νερού για την κάλυψη των ανθρωπίνων
αναγκών και περιβαλλοντικών απαιτήσεων αλλά και η μόλυνση του υπάρχοντος, η
φτώχεια ήτοι η οικονομική κατάσταση που
χαρακτηρίζεται από την έλλειψη επαρκών πόρων για την ικανοποίηση βασικών
βιοτικών αναγκών πλειάδας ατόμων ανά την υφήλιο, οι αρρώστειες δηλαδή οι
ασθένειες ανθρώπων, ζώων ή δέντρων, οι πόλεμοι και πολλά άλλα.
Η Κλασική-Πρακτική Φιλοσοφία πρέπει να συνεισφέρει στην τιτάνιο
προσπάθεια αναχαίτισης των μεγάλων αυτών προβλημάτων που προκαλούν οι
ανωτέρω παράγοντες.
Εξετάζοντες τις βασικές αιτίες των μειζόνων προβλημάτων της
ανθρωπότητας κατά τον 21ον αιώνα που διανύουμε, θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε
με σημαντική δόση βεβαιότητας ότι οι κύριες αιτίες που τα επαυξάνουν
είναι:
α)Η συνεχής επιδίωξη
εξουσίας χωρίς αξιολόγηση.
β)Η μεγάλη κερδοσκοπία.
γ)Η ηθική διαφθορά και
δ)Η ασύστολη τάση για
εξαπάτηση.
Ωστόσο οι αιτίες αυτές παρά
την σχέση συγκοινωνούντων δοχείων που έχουν, δεν ταυτίζονται αφού έχουν και
άλλες προεκτάσεις.
Ποια συμβολή λοιπόν μπορεί να έχει η Κλασική-Πρακτική Φιλοσοφία στην
Ανάπτυξη Αισθήματος Παγκόσμιας Ευθύνης σε σχέση με Μείζονα Διεθνή αυτά Προβλήματα;
Το σημαντικότερο όπλο της
Κλασικής-Πρακτικής Φιλοσοφίας είναι η
παιδεία, δηλαδή η συνεχής παροχή γνώσεων με γνώμονα την ηθική βελτίωση και
διαπαιδαγώγηση του ανθρώπου, δοθέντος ότι κάθε σχετική προσπάθεια έχει μακροχρόνια αποτελέσματα.
Η τάση επί παραδείγματα για εξουσία χωρίς αξιολόγηση που καταλήγει
σ' εμμονή, ποτέ δεν ικανοποιείται. Αυτή συνεπάγεται και την καταπίεση όλων των
μορφών της ελευθερίας και των δικαιωμάτων των πολιτών και την καταπάτηση του
δίκιου, με τον συνεχή φόβο της εξεγέρσεως απ' όσους έχει υποτάξει.
Εξάλλου στην ακόρεστη κερδοσκοπία, χωρίς σεβασμό προς τους νόμους της
φύσεως ,η Κλασική-Πρακτική Φιλοσοφία
αντιτάσσει ότι ,η εμμονή αυτή
υποδουλώνει το άτομο στην συνεχή ενάσκησή της ,καθιστώντας το έρμαιό
της και του στερεί στιγμές ευτυχίας και
γαλήνης, που θα μπορούσε διαφορετικά να έχει, αλλά δημιουργεί και τεράστια
περιβαλλοντολογικά προβλήματα. Η ασύστολη εξάλλου κερδοσκοπία μπορεί να
οδηγήσει στην τιμωρία κατά τον αμείλικτο νόμο των πιθανοτήτων.
Ως προς την ηθική διαφθορά,
έχουμε να κάνουμε με την πιο ύπουλη και ακατάβλητη ίσως μάστιγα της
ανθρωπότητας. Η διάβρωση των ηθικών αξιών για πλείστους όσους λόγους, όπως
στρεβλώσεις στην γονική και σχολική αγωγή ή η παντελής έλλειψή τους, οδηγεί σε κάθε είδους παραβατικές πράξεις των νέων
αλλά και των μεγάλων και είναι ενδημική με αυξομείωση σε κάθε φάση της
ανθρώπινης ιστορίας.
Η Κλασική-Πρακτική Φιλοσοφία συνιστά στον ηθικό παραβάτη ν' αναλογιστεί
πρώτα απ' όλα εάν θα ήθελε να είναι στη
θέση εκείνου τον οποίο αδικεί και δεύτερον να συνειδητοποιήσει ότι αργά ή
γρήγορα είναι αναπόφευκτο ν' αντιμετωπίσει την δικαιοσύνη για τις αδικίες του ,
είτε κατ' ακολουθία των αντιδράσεων
τινών των θυμάτων του να υποστεί τις συνέπειες
των ανήθικων και αδίκων πράξεών του.
Τέλος με την τυχόν εξαπάτηση, την θυγατέρα της ηθικής διαφθοράς, ένα
είναι σίγουρο, ότι έχει να τονίσει η Κλασική-Πρακτική Φιλοσοφία στους θιασώτες
της, ότι αυτή σαν αντίδραση επιφέρει
απάτη και αναγωγή σε αντίποινα μέσω της νομικής οδού ή της αυτοδικίας από τους
νομοταγείς πολίτες. Αυτή οδηγεί σε φαύλο κύκλο αντεκδικήσεων, που έστω και αργά
θα αφαιρέσουν όλα τα κέρδη ή και την ζωή ακόμα του ατόμου που την
μετέρχεται Αλλά και οι πόλεμοι μόνο
καταστροφές επιφέρουν, γιαυτό έχουν δημιουργηθεί οι Διεθνείς Οργανισμοί προς
επίλυση των Διεθνών προβλημάτων και αποτροπή τους.
Περαίνοντας ,κάθε άτομο συμβουλευόμενο και εφαρμόζοντας την
Κλασική-Πρακτική Φιλοσοφία και στις
μέρες μας ,είναι καλό και ωφέλιμο. Είναι η μόνη λύση που πράγματι λυτρώνει τον
άνθρωπο, προστατεύει την φύση και τις αξίες της, εφαρμόζει τους
απαράβατους νόμους της δικαιοσύνης, σέβεται
τους κανόνες του περιβάλλοντος ,επιδιώκει
την Ειρήνη και δημιουργεί αίσθημα
Παγκόσμιας Ευθύνης σε σχέση με τα
Μείζονα Διεθνή Προβλήματα.